Osvetnici rekordno

Film Osvetnici: Završnica s 2 milijarde i 790 milijuna zarađenih dolara postao je film s najvećom kino zaradom u povijesti kinematografije. Osvetnici su tako srušili deset godina star rekord filma Avatar pa nije čudo što iz studija Marvel, producenta tog filma, najavljuju niz novih filmskih ostvarenja o superjunacima.

Nakon sjajnih rezultata na početku prikazivanja, gledanost posljednjih Osvetnika očekivano je posustala. No, proteklog vikenda za desetak milijuna dolara uspjeli su nadmašiti zaradu Avatara (2,78 milijarde dolara). Naravno, riječ je o statističkom podatku o zarađenom novcu od prodaje ulaznica. Naime, ako bismo računali broj gledatelja, najgledaniji film svih vremena i dalje je Prohujalo s vihorom. Procjenjuje se da bi taj klasik star osam desetljeća, uz troškove inflacije, imao zaradu od tri milijarde dolara. No, kino ulaznice su 1939. godine bile znatno jeftinije, a Osvetnici: Završnica odlične je rezultate ostvario na kineskom tržištu koje u doba bezvremenske ljubavne priče Vivien Leigh i Clarkea Gablea gotovo nije ni postojalo.

Jučer objavljeni podatak daje snažan poticaj Marvelovom studiju koji je u vlasništvu Disneya. Posljednji Spider-Man bliži se zaradi od milijardu dolara pa je direktor Marvela Kevin Feige na Comic Conu najavio deset novih filmova o superjunacima koji bi trebali obilježiti postavengersko razdoblje. Thor će dobiti četvrti nastavak, Crna udovica vlastitu franšizu, oskarovac Mahershala Ali novi je Blade...Nakon prvog afroameričkog heroja u Crnoj panteri dobit ćemo i prvog azijskog superjunaka – Shang-Chi se prvi put u Marvelovim stripovima pojavio prije pedeset godina i bit će silno zanimljivo kako će taj film proći na kineskom tržištu, hoće li ga tamošnja publika svesrdno prihvatiti ili ga smatrati izrazom američkog kulturnog imperijalizma.

Osvetnici su tako na svom samom kraju prekinuli eru Avatara. Zanimljivo, nakon brojnih odgoda, upravo je za iduću godinu najavljen nastavak hita Jamesa Camerona. Producent je Disney koji tako postaje apsolutni gospodar globaliziranog kino tržišta.