e-Advent.hr


Kao dio adventske europske tradicije, u ovo doba godine posvuda nailazimo na plakate i reklame za adventska putovanja. Teško je svladati znatiželju i ne posjetiti internetske stranice za grupnu kupovinu na kojima se nude europska putovanja po jako primamljivim cijenama.


To je zapravo jedna od stvari koja mi se najviše sviđa u Hrvatskoj - činjenica da je sve blizu, praktički na dohvat ruke. A kad tijekom Adventa sve europske metropole zablistaju u čarobnom ruhu, najbolje je u svemu tome da su više-manje dostupne zahvaljujući povoljnim cijenama aranžmana, te da se ta putovanja mogu kupiti jednim klikom mišem. Pa tko može odoljeti?


Prema podacima koje nedavno objavio GfK - Centar za istraživanje tržišta, oni koji kupuju preko Interneta, svaki drugi je kupovao preko portala za grupnu kupovinu, a njih u Hrvatskoj ima mnogo. Iako broj korisnika Interneta ne raste tako brzo kao nekoliko godina unatrag, ubrzano raste korištenje različitih mogućnosti i pogodnosti koje Internet pruža, a poprilično je u porastu i e-trgovina.


Ipak, još uvijek malo Hrvata kupuje preko Interneta, svega 23%. Najčešće kupuju odjevne predmete, obuću i kojekakve modne dodatke, a na drugom mjestu su elektronički uređaji. Jedini nedostaci ove vrste kupnje su nemogućnost da se kupljeno vidi i isproba, i neki smatraju da takva vrste kupnje nije dovoljno sigurna - iako su cijene bolje, plaćanje praktičnije i kupovina se može obaviti 24 sata dnevno.


Iako nisam čest korisnik takve vrste kupnje, moja su dosadašnja iskustva odlična. Već par ljeta zaredom kupila sam neku dodatnu opremu za kampiranje, i nakon što sam je platila Internet bankarstvom, uredno sam je primila doma u dogovorenom vremenu. Što mi je znatno smanjilo uobičajni stres prije puta kad se mora svašta obaviti istodobno. A čim zahladi stalno pratim akcije avionskih karata za Argentinu u nadi da ću pobjeći od zime i ubrzo se naći u toplim krajevima u zagrljaju svoje obitelj koja tamo živi.


Do sada sam preko Interneta kupila dosta avionskih karata i putnih aranžmana i nikad nisam imala nikakav problem. Takvom kupnjom avionskih karata znala sam uštedjeti dosta novca, a i vrijeme, jer sam sve obavila iz udobnosti svoga stana. U doba kad živimo ubrzanim tempom, kupnja preko Interneta može nam štedjeti i vrijeme i živce, ali je potrebna velika doza opreza kako se ne bi nasjelo na prodavače magle.


U Argentini samo u prošloj godini Internet trgovina je “okrenula” više od 3 milijuna američkih dolara, zato i ne čudi što je 1999. godine u Argentini osnovana Argentinska komora elektronske trgovine. Hrvatska inačica takve komore je Odbor za razvoj i promociju e- trgovine osnovan 2009. u sklopu Hrvatske gospodarske komore.


Ovaj način kupovine ima sve veći broj pristaša, a, naravno, ne smiju se zanemariti mogućnosti koje e-trgovina pruža i hrvatskim prodavačima. Na hrvatskom tržištu već postoje e-prodavaonice bez fizičkog prodajnog prostora. Njihova je najveća prednost da zapravo u svijetu Interneta ne postoje granice, pa tako uspiju doći do većeg broja kupaca. Na svakom od nas je da iskoristimo mogućnosti koje pruža ovaj rastući trend “kupnje iz naslonjača”.


*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-*-


Drukčiji pogled na svakodnevne događaje. Dvije trećine života provela sam u Buenos Airesu, a kako je dio argentinskoga mentaliteta pozitivan odnos prema životu, tako i ja na događaje u Hrvatskoj pokušavam gledati sa svjetlije strane i povlačiti paralele sa situacijom u Argentini. Budući da radim u španjolskoj redakciji Međunarodnog programa Hrvatskoga Radija – na Glasu Hrvatske, imam priliku upoznati španjolsko govorno područje sa događajima u Hrvatskoj preko španjolske verzije ovoga bloga.